Asi před rokem manželka vážně onemocněla a po celou tu dobu jsme chodili a jezdili po různých prohlídkách a vyšetřeních. Nejvíce vyšetření jsme absolvovali v benešovské nemocnici. Mohu říct, že jsme prošli a navštívili hodně nemocničních oddělení, čekáren a lékařů. V žádném případě nemohu říct, že na některém oddělení nebo některý lékař byl k manželce přezíravý, arogantní, necitlivý. Všichni lékaři, sestry se nám snažili vyjít vstříc a obecně mohu říct, že na nikoho si nemůžeme stěžovat.
Ovšem na neurologii, paní doktorka, Jana Pulkrábová, ta se nás ujala s takovou péčí a porozuměním, že poděkovat jenom jí je opravdu málo. Ona do toho lékařského umu dokáže vnést, nevím, jak to přesně vyjádřit, ale asi bych řekl, že dokáže do toho vnést takové „člověčenství“, po kterém každý nemocný touží. A to se jí skutečně povedlo. Má naši plnou důvěru, a ještě bych řekl, že jsme si všichni tři „padli do oka“. Další lékařka, kterou bychom chtěli Vaším prostřednictvím pochválit, je paní doktorka na ORL (nepamatuji si jméno, ale na vyšetření jsme byli na konci března) a doporučila nám operaci slinné žlázy. Opět. Sympatická, milá, ochotná a k manželce velice ohleduplná. Děkujeme za její přístup k nemocným lidem.
Dne 30. dubna se zdravotní stav manželky zhoršil a sanita jí odvezla na urgentní příjem. Vše se odehrálo asi kolem 14. hodiny a s manželkou v sanitce jela dcera. V nemocnici se manželky na urgentu ujal internista MUDr. Tomáš Frýbert. Milý, ochotný a vstřícný. Jsou to obyčejná tři slova, ale v té chvíli s nemocnou maminkou, jeho jednání a vystupování, to bylo jako balsám na duši. Ostatní personál, sestřičky – také, jenom samá chvála. Děkuji.
A nemohu opomenout velice milou, příjemnou a sympatickou lékařku, která se o maminku postarala, byla lékařka, myslím, že se jmenovala, Ester? Opět si nepamatuji jméno. Ta dokonce ještě týž večer, když jsme byli u maminky na návštěvě kolem 19. hodiny, byla tak ochotná, že i v tuto dobu volala a vysvětlovala mi její onemocnění a problémy, které se u maminky vyskytly. Vysvětlovala tak, že jsem tomu já jako laik rozuměla. Nemusela volat, nemusela vysvětlovat, ale udělala to. To jsou věci, na které nelze zapomenout. Děkuji.
Sesypaly se na nás další a další nové věci a informace podle kterých si musíme přizpůsobit další chod naší domácnosti.
Abychom se lépe informovali, na co máme nárok, co a kde, můžeme požadovat, nám doporučili navštívit Zdravotně sociální službu, paní Bc. Ingrid Neradovou. Zase se budu opakovat. Milá, ochotná a vstřícná. Myslím, že pracuje na správném místě. „Zavolejte, kdykoliv budete něco potřebovat, vysvětlit nebo poradit“. To byla její slova pořád dokola. Co k tomu dodat? Děkujeme. Za celou rodinu to sepsal Z. H. – manžel. Budeme rádi, když všem vyjmenovaným lékařům a personálu i těm, na jejich jména jsme si nevzpomněli, poděkujete naším jménem.